Sposoby na poprawę cery

Szara, bez blasku, zaczerwieniona cera nie wygląda zdrowo. Jeśli dodamy do tego podkrążone i opuchnięte oczy sytuacja staje się jeszcze gorsza. Szczególnie dla pań jest to duży problem, z którym walczą często na różne sposoby. Jak temu zaradzić?

 

Zacznij od demakijażu

Czasami źródło kłopotu tkwi tam, gdzie nikt by się nie spodziewał. Wystarczy, że nie zrobisz porządnego demakijażu przed snem, aby wygląd skóry znacznie się pogorszył. Duże znaczenie ma także odebranie odpowiednich do swojej cery kosmetyków, dzięki której skóra zostanie dobrze oczyszczona i gotowa na przyjecie kolejnych preparatów pielęgnujących. Zatkane pory skóry przez nadmiar sebum czy nieusunięte kosmetyki nie dają takiej możliwości.  Źle dobrane kosmetyki mogą powodować nadmierne przesuszenie naskórka lub nadmierne natłuszczenie, dlatego jest to tak bardzo ważne, aby preparaty do pielęgnacji skóry, a szczególnie twarzy były dopasowane do rodzaju cery.

 

Dobre nawilżenie to podstawa

Jeśli skóra nie zostanie dobrze nawilżona, wtedy stanie się szara i straci swój blask. Jeśli będziesz używać odpowiedniego kremu nawadniającego skórę, wtedy zabezpieczysz ja tez przed działaniem czynników zewnętrznych i stworzysz idealna bazę pod makijaż. Skóra stanie się lepiej napięta, gładsza i promienna oraz będzie chroniona barierą ograniczającą odparowywanie wody. Trzeba jednak zwracać uwagę przy zakupie kosmetyków nawilżających na to, jaką masz cerę. Jeśli jest sucha, wtedy potrzebuje nie tylko nawilżenia, ale też natłuszczenia i dobrego odżywienia. Taki krem stworzy jej najlepsze warunki.

 

Odpowiednia dieta to klucz do zdrowej cery

Nie tylko kosmetyki, ale też odżywianie skóry od wewnątrz da jej to, czego oczekujesz – blask i zdrowy wygląd. Dlatego też jedzenie świeżych warzyw i owoców jest bardzo ważne, bo w nich zawiera się mnóstwo przeciwutleniaczy, eliminujących wolne rodniki. Nie może więc  w twojej diecie zabraknąć takich witamin, jak A, B, C, D i E,oraz minerałów – miedzi, cynku czy żelaza. Bardzo istotne są też zdrowe tłuszcze czyli kwasy omega 3 i omega 9, które znajdują się w tłustych, rybach, pestkach dyni, orzechach czy oliwie z oliwek.

 

Aminokwasy egzogenne – lizyna

Lizyna jest związkiem chemicznym, aminokwasem, którego organizm sam nie jest w stanie wyprodukować. Dlatego trzeba mu pomoc w dostarczeniu go wraz  z pożywieniem czy w suplementach diety. Głównym zadaniem lizyny jest wspomaganie syntezy białek, czyli inaczej mówią przyspiesza m.in. regenerację uszkodzonych tkanek. Odpowiada też z prawidłowy metabolizm tłuszczy, reguluje wytwarzanie energii i wpływa na parce mięśni.  Wspiera tkanki, kości, stawy oraz pomaga zachować skórę w dobrej kondycji, utrzymując jej elastyczność. Jak widać, lizyna jest bardzo ważnym aminokwasem, o czym należy pamiętać, troszcząc się o swoją cerę. Gdzie w pożywieniu można znaleźć ten aminokwas? W serach, rybach, jajach, mięsie, soi czy fasoli.

 

Jeśli chcesz zadbać o swoją skórę możliwie jak najlepiej oprócz ww. wskazówek, staraj się prowadzić zdrowy tryb życia. Odrzuć używki, pij więcej ziół, chodź do sauny, dobrze nawadniaj się, eliminuj stres i zapewnij sobie dobry sen oraz chwile relaksu. Stan skóry pokazuje bardzo często, że w organizmie dzieje się coś niepokojącego, że jest zmęczony i osłabiony. Nie pozwól, aby twoja cera cierpiała przez takie zaniedbania.