Jak zgubić zbędne kilogramy?

Dieting.

Pozbycie się chociaż kilku nadliczbowym kilogramów nie jest wcale takie proste. Niektórzy myślą, że wystarczy solidna dieta i już, a często takie myślenie zawodzi. Do diety trzeba dodać ruch, wyeliminować stres i odstawić używki. Liczy się naprawdę wiele, jeśli wskaźnik na wadze ma wskazać mniejszą niż zwykle liczbę.

 

Zacznij od solidnego detoksu

Co na odchudzanie będzie najlepsze? Nie można myśleć o smukłej sylwetce, zanim nie oczyści się organizmu z toksyn. Dobrze zbilansowaną dietę należy połączyć z aktywnością fizyczną, sauną, wypijaniem dziennie odpowiedniej ilości płynów oraz mieszanek ziołowych, które pomogą oczyścić wątrobę. Zanieczyszczone powietrze, chemia w jedzeniu i stres – to wszystko sprawia, że człowiek tyje. Zioła są niezwykle pomocne, jako wspomagacze naturalnych procesów fizjologicznych oczyszczania organizmu z toksyn.  Są to min:  mniszek lekarski, fiołek trójbarwny, skrzyp polny, lubczyk czy hibiskus. Tylko takie połączenie gwarantuje sukces, ale na pewno nie za kilka dni. Dopiero po ok. miesięcznej kuracji można zauważyć pierwsze symptomy, które wskazują na skuteczność odchudzana. Oprócz tego zioła zawierają olejki eteryczne, minerały i witaminy, dzięki którym organizm staje się mocniejszy i polepsza się nasze samopoczucie.

 

Co na odchudzanie będzie najlepsze?

Na pewno należy odstawić cukry proste, czyli słodycze i słodkie napoje. Po ich spożyciu szybko są wchłaniane do krwi, co powoduje natychmiastowe uczucie głodu i wzmaga się łaknienie.  Można zastąpić je suszonymi owocami w niewielkich ilościach oraz smacznymi deserami owocowymi z dodatkiem jogurtu naturalnego i masła orzechowego. Do jadłospisu warto też wprowadzić takie dodatki jak imbir, zieloną herbatkę czy yerba matę. Trzeba uważać także na tłuszcze czyli lipidy, które znajdują się nie tylko w śmietanie, maśle czy oleju ale też w słodyczach czy wędlinach.  Nie można jednak rezygnować z tłuszczy, bo organizm potrzebuje ich do prawidłowego rozwoju. Zastąpią je jednak idealnie tłuszcze omega 3 i omega 6 znajdujące się w owocach morza u rybach. Nie można też zapominać o warzywach i tych produktach, które zawierają dużą ilość błonnika. Dzięki temu włóknu roślinnemu, w którym znajduje się m.in. celuloza, pektyny czy śluzy, układ pokarmowy człowieka działa sprawniej. Dzieje się to za przyczyną wiązania wody oraz wspomagania produkcji śliny i soku żołądkowego. Błonnik wytwarza lepki żel w jelicie cienkim, co sprawia, że pokarm pęcznieje i przez to uczucie sytości odczuwa się znacznie dłużej.

Bardzo ważne jest też fizjologiczne wspieranie flory bakteryjnej w jelitach, co można czynić przy pomocy kiszonek, probiotyków i jogurtów naturalnych.

 

Co na odchudzanie ma także duży wpływ? Ważny jest też zdrowy sen i czas na odpoczynek. Napięcie psychiczne powoduje wzrost kortyzolu, który jest hormonem tycia i stresu, dlatego trzeba trzymać nerwy na wodzy. Dobra dawka optymizmu i mocny trening mogą zdziałać naprawdę wiele dobrego.