Jak urozmaicić potrawy na diecie?

Czy będąc na jakiejkolwiek diecie, można czuć zniechęcenie? Zapewne tak, jeśli nie ma się pomysłów na przygotowanie smacznych posiłków za niewielką cenę. Wystarczy trochę chęci, dobry koncept i kilka składników, aby na talerzu pojawiało się smakowite danie.

 

Dieta nie oznacza nudy!

Nawet najbardziej restrykcyjna dieta, czyli taka, podczas której przez kilkanaście dni jemy same owoce i warzywa, może być ciekawa. Przygotowanie kalafiora na wiele sposobów, w różnych panierkach, opiekane jabłka z cynamonem, gruszki opiekane, nadziewane dżemem czy różnego rodzaju sałatki warzywne. Oprócz tego można dorzucić do posiłków po kilka suszonych owoców, które nie szkodzą tak, jak słodycze, a są słodkie i smaczne. Oczywiście nie można zapomnieć o smakowitych smoothie przyrządzanych zarówno z owoców,jak i z warzyw. Do różnych potraw warto dorzucić zawsze świeże zioła, które mają niesamowity aromat i na pewno lepiej smakują niż te z torebki. Przy okazji można zwiększyć swoją odporność, sięgając po korzeń imbiru, cynamon i goździki.

 

Oleje – skarbnica cennych składników

Różne są oleje roślinne, np. oliwa z oliwek zawierająca jednonienasycony kwasy tłuszczowe czy olej lniany z Niezbędnymi Nienasyconymi Kwasami Tłuszczowymi. Polecany jest także olej kokosowy. Cena, którą trzeba za niego zapłacić nie uszczupli zanadto portfela, a zyskasz cenne źródłu nasyconych kwasów tłuszczowych, bo aż 94%. Oprócz tego znajduje się w nim sporo witamin z grupy B oraz takie minerały jak: magnez, potas, wapń, czy żelazo. Niektóre z olejów można stosować do smażenia, ale też dodaje się je do sałatek i innych potraw. Oczywiście wszystkie oleje lepiej kupować w nieco droższej wersji, ale też zdrowszej, czyli tłoczone na zimno. Nie zostają poddane obróbce termicznej, dlatego zachowują szereg właściwości prozdrowotnych.

 

Co jeszcze… na dietę?

Można też zrobić pyszne pasty z warzyw lub awokado. Na stole nie powinno zabraknąć pasztetu z warzyw, np. z cukinii czy kotlecików rybnych lub ziemniaczanych. Desery owocowe podane z masłem orzechowym zastąpią  słodkie ciastka czy lody, których nie można jeść na diecie. Warto dodać do takiego deseru trochę płatek zbożowych i jogurt naturalny, aby otrzymać wyjątkowy smak, którego się nie zapomina.

 

To tylko kilka z wielu rozwiązań, które na diecie są niezwykle istotne. Organizm można trochę oszukać, a nuż pozna się w tym czasie swoje nowe kulinarne upodobania.