Jak dobrać odpowiednie suplementy?

Bardzo trudno jest wybrać odpowiednie suplementy nie wiedząc, jak  działają i kiedy powinno się je stosować. Zanim więc zdecydujesz się na zakup, poczytaj opinie w Internecie, ulotki reklamowe, artykuły fachowe i zasięgnij rady zaufanych osób. Tylko w ten sposób można nabyć jakąkolwiek wiedzę na temat poszukiwanych suplementów.

Jak i gdzie kupować?

Najlepiej wybrać się do dobrze zaopatrzonej apteki lub przejrzeć jej ofertę online. W takich miejscach zazwyczaj każdy suplement diety jest dobrze opisany i dodatkowo opatrzony zdjęciem. Możesz tez korzystać z produktów oferowanych przez sklepy medyczne i tych ze zdrową żywnością. Oprócz wyboru dobrego i zaufanego miejsca zakupu trzeba zwracać uwagę na markę. Uznana firma ma bardzo dobre rekomendacje, sporo komentarzy na różnych forach internetowych i przede wszystkim cechuje ją duże doświadczenie w produkcji różnych rodzajów suplementów diety. Nie warto natomiast kierować się anonimowymi opiniami znalezionymi w Sieci oraz zapewnieniem producenta, że suplement działa „od zaraz” i jest generalnie pomocny na wszystko. Najlepszą drogą jest pójście do lekarza i zapytanie go, co w konkretnej sytuacji powinno się przyjmować, aby uzupełnić niedobory składników odżywczych, oraz  poprawić funkcjonowanie konkretnego układu w organizmie.

 

Witaminy i minerały

Na pewno są to najczęściej kupowanie suplementy diety, bo większość ludzi nie dostarcza ich sobie w odpowiednich ilościach z codziennych posiłków. Uboga dieta, stres, pośpiech, brak snu itd. powodują, że traci się wiele cennych składników odżywczych, np. magnez i pojawiają się kłopoty z cerą, paznokciami, włosami, koncentracją, układem nerwowym czy pokarmowym. Powracające biegunki, pojawiające się cienie pod oczami, wypadające włosy czy ciągłe zmęczenie powinny zapalić każdemu czerwoną lampkę ostrzegawczą i zmusić do pójścia do lekarza oraz sięgnięcia po suplementy uzupełniające niedobory. Wtedy też konieczne staje się wzbogacenie diety o świeże warzywa i owoce oraz pełnowartościowe białko, dobre węglowodany i zdrowe tłuszcze roślinne. Dobrze zbilansowana dieta, pożywne śniadanie i regularne posiłki to pierwszy podstawowy krok. Drugim krokiem są suplementy diety, czyli witaminy i minerały wzmacniające organizm i regulujące pracę poszczególnych układów.

 

Witamina b6 – często wykazuje się jej niedobory

Witamina b6 odpowiedzialna jest m.in. za spadek odporności organizmu i koncentracji. Niedobory powodują różne problemy z układem nerwowym, czyli nerwice, depresje, ale też stany podwyższanego napięcia. Witamina b6 koi nerwy i poprawia nastrój, ponieważ bierze udział w tworzeniu takich neuroprzekaźników jak serotonina. Oprócz tego, pomaga zwalczać infekcje, ponieważ wykazuje działanie przeciwzapalne. Warto więc eliminować niedobory  wprowadzając do jadłospisu takie produkty, w których znajduje się sporo witaminy B6. Są to m.in.:  wątróbka wołowa mi wieprzowa, mięso z indyka, drób, otręby pszenne, ryby ,białą fasola, kasza gryczana i soja. Witamina b6 występuje też w brokułach i ziemniakach oraz w innych warzywach i owocach.

 

Bardzo często pojawiają się także braki witaminy C, D, magnezu, wapnia, potasu, żelaza, fosforu i sodu. Brak troski o odpowiednią suplementację może przyczynić się do jeszcze większego spadku tych składników odżywczych i różnych problemów zdrowotnych.