Co niezbędne w diecie?

Healthy natural ingredients containing dietary fiber. Healthy high fiber diet eating concept with antioxidants and vitamins. Panorama, banner

Sposób odżywiania to kwestia, do której każdy z nas powinien przywiązywać dużo uwagi. To, jaką dietę posiadamy, decyduje o kondycji całego naszego organizmu. Nieprawidłowe nawyki żywieniowe mają wpływ na nasze samopoczucie, zdrowie oraz wygląd.

Zasady prawidłowego żywienia

Zdrowa dieta powinna być w pełni zbilansowana. Największą część naszych posiłków powinny stanowić warzywa i owoce. Ograniczyć powinniśmy natomiast spożywanie mięsa, szczególnie czerwonego. Najnowsze badania wskazują, że spożywanie zbyt dużej ilości mięsa może zwiększać prawdopodobieństwo zachorowania na raka. Podstawowym napojem w naszej diecie powinna być woda. Zrezygnujmy ze słodzonych i gazowanych soków. Możemy natomiast pić zioła, a także herbaty – najlepiej czerwoną lub zieloną. Kluczem do dobrego samopoczucia jest również regularne jedzenie niewielkich posiłków. Najlepszym rozwiązaniem jest jedzenie 5 razy dziennie. Dzięki małym porcjom nie będziemy czuć się ociężale, a częste spożywanie posiłków sprawi, że nigdy nie będziemy również głodni. Aby zrezygnować z podjadania słodkich cukierków czy słonych chipsów, na każdy dzień przygotujmy drobno pokrojone warzywa i owoce. Sami również możemy przyrządzać zamienniki niezdrowych przekąsek. Słodycze zostaną świetnie zastąpione na przykład przez daktyle, a chipsy możemy zrobić z jarmużu, czy dyni.

Jak zdrowo schudnąć?

Z tematem diety nierozłącznie związana jest kwestia zrzucania nadprogramowych kilogramów. Wiele osób zmaga się z nadwagą, a czasem nawet otyłością. Tego typu dolegliwości są groźne dla naszego zdrowia. Dlatego też warto opracować zdrową dietę, która pozwoli nam cieszyć się dobrą kondycją. Błędem jest jednak korzystanie z restrykcyjnych diet, które mogą przynieść nam wiele przykrych konsekwencji zdrowotnych, a dodatkowo efekt jojo. Wystarczy w naszym żywieniu wprowadzić kilka drobnych zmian. Nie objadajmy się wieczorem – zamiast tego zjadajmy codziennie pożywne, duże śniadanie. Bułki pszenne zastąpmy ciemnym pieczywem. Nie smażmy na zwykłym oleju roślinnym – zamiast niego dobrym rozwiązaniem jest olej kokosowy nierafinowany bądź oliwa z oliwek. Wybierajmy jednak tylko produkty sprawdzone, najwyższej jakości. Warto, aby olej kokosowy nierafinowany, którego używamy w kuchni, tłoczony był na zimno. Ma on wiele korzystnych dla naszego organizmu właściwości. Zawiera np. kwas laurynowy, który wykazuje działanie antybakteryjne. Olej kokosowy nierafinowany może być również używany jako kosmetyk – świetnie działa na włosy oraz skórę.